Pages

20 Şubat 2008 Çarşamba

Bezelye Uzerine Bir Geyik:)


Eve gelip 2 saat televizyon karsisinda yayildiktan sonra tam uyku bastirmisken niye bezelye yapmaya karar verdim bilmiyorum:) Saat 23.30 ve ben buzluktan cikardigim kiymayi, kalan buzlarinin da cozulmesi icin mikrodalga firina koydum. Her daim cok pratik buldugum icin konserve bezelyeme dogru uzandim.. Insanlar genel olarak gorerek almayi tercih ederler. Bu yuzden cam kavanozlardaki urunler daha cekicidir. En azindan bana oyle geliyor:)


Gelin gorun ki her zaman satin aldigim cam kavanozlari acarken sorun yasarim. Hele evde yalnizsam, tek basima dakikalarca cebellesirim kavanozla. Dun gece de aynisi oldu. Kavanozu ne kadar acmaya calissam da acamadim. Biliyorum, hava sıkışıyor. Havayi cikartmak icin bildigim ve sonradan sorarak ogrendigim bazi taktiklerim yok degil:) En tehlikelisi kapakla camin arasina bicak sokup havayi almaya calismak. Ilk basvurdugum yontem genelde bu oluyor. Tehlikeyi severim:))

Ikinci yontem ve sanirim en az ise yarayan kavanozun kapagina bicagin tersiyle bir kac darbe indirmek. Bu, en kolayi ama dedim ya nadiren ise yariyor.

Sonuncu taktigim ise Splinter ustadan ogrendigim sicak su teknigi. Sicak suyun altina kavanozu koyup 1-2 dakika bekletmek...

Ama bazen gercekten hicbiri ise yaramiyor. Gece yarisina dogru kavanoz actirabilecegim samimiyette bir komsum olmadigi icin buzlari eriyen kiymam, tenceredeki kavrulmaya baslamis soganla birbirimize bakiyoruz. Kavanozdaki bezelye taneleri "pisir beni " diye bagirirken kavanozun uzerindeki etikete takildi gozum. Acaba....Evet, acaba yillarin markasi TAT, benim gibi yalniz yasayip ince kollari olan ve gece yarisi bezelye pisirmeyi sevenleri dusunmus olabilir miydi?:)) Kavanozu acabilmek icin belki bilmedigimiz, daha kolay bir yontem tarifi mesela...


Saka yapmiyorum. Etikette gozlerim boyle bir yazi aradi. Ama maalesef. Dunya guclulerin dunyasi diye bosuna dememisler. Burdan urun gelistirme departmanina sesleniyorum: En azindan kavanozu acamayip sinirlenenleri sakinlestirme hatti olabilirdi.


- Buyrun Kavanozu acamayip sinirlenenleri sakinlestirme hatti. Nasil yardimci olabilirim?


- Ne demek nasil yardimci olabilirim? Nasil yardimci olacagini bilmiyorsan orada ne isin var? ( Malum arayan kisi sinirli:) Kavanozu acarken bitap dusmus)


-Efendim lutfen sakin olun. Simdi yerinize oturun. Kavanozdan uzaklasin. Derin derin nefes alin.....


.........

......

.....

...

..


Bu geyik daha cok uzar:)


Sevgiler,


Not: Bu arada sonunda sicak su yontemi ise yaradi. Evde bir tencere mis gibi kiymali bezelyem var. Splinter ustama saygilar:)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

üniversitede konserve bezelye yiye yiye ögg geldiği için sevmiyorum artık o yemeği ben:DD ama sana tavsiyem aylincim konserve kutusunda olanlardan al,en azından açmak için bi tutacak ve açacak yeri var:PP

Selim Yıldız dedi ki...

Bayanlar için bu yazıdan çıkarılacak sonuçlar..
1- Bolca çizgi film izleyip yararlı bilgiler edinmeye baslamak.
2- Hemen bir sevgili yapıp bu tur durumlarda kullanmak.
3- Eğer hayatınızda bir erkek yoksa hemen vucut geliştirme için çalışmalara başlamak.
4- Biraz hainlik varsa ve Ev arkadaşın bayansa onu vucut geliştirmeye gitmesi için ikna etmek :)

Şaka biyana bezelyede ne yenir be.. Yanında pilav turşu.

Birde şu repliği vermeden geçemeyeceğim. Erkek arkadaşlar çok iyi bilir eğer hatun kişi kavanozu elinize tutuşturmuş açmanızı istiyorsa ve ilk hamlede açamadıysanız ilk bahane hazırdır. Islak bu kayıyor elimden yoksa hemen açarım :)

Adsız dedi ki...

Demekki bu sadece Türklerin değil, tüm dünyanın derdi. Çünkü Almanlar bu soruna pratik bir çözüm önerisi sunmuş. Yakında bizim 1 milyonculara düşer herhalde. Üşenmedim resmini de buldum :)

http://fantes.com/images/11090openers.jpg

Adsız dedi ki...

Bicagin ucuyla kapakta bir delik acmak da genellikle işe yarıyor :)

Adsız dedi ki...

Eski iş yerimde günahım kadar sevmediğim ve için için Burhan Altıntop diye çağırdığım muhasebeciden öğrendiğim işe yarar tek şey şu oldu: Açılmayan kavanoz kapaklarını bir kaç dakika ocakta harlı ateşe tut.Bu taktiğin bende bir kere bile işe yaramadığı olmadı. Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

bu arada sıcak sudan cıkardığınız kavanozun kapağını mutlaka kalın bir bezle tutarak acmalı.aksi takdirde yanan elinizden dolayı bezelyeyi siz değil yerler yer :)

Adsız dedi ki...

bi de bi reklam filmi vardı... genc oglan çikolatasını yedikten sonra ağır adımlarla mutfağa gidip, kavanozu bi seferde açabiliyordu... bilmiyorum işe yarayabilir bi denemek lazım... ben reklamcıların yalancısıyım