Pages

11 Eylül 2008 Perşembe

KSS ve Kallavi (!) Sirketler:)


Gecenlerde bulundugum toplulukta Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerinden konu acildi. Konusmanin bir yerinde kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin genellikle " kallavi markalar!!!" tarafindan yapildigini cunku buyumekte olan markalarin bu tur organizasyonlar icin butce ayirmak istemediklerini soylediler. Butce ayirmiyorlarmis cunku ellerindeki butceyi satis arttirici etkinliklerde, daha kisa vadede satisa donecek sekilde degerlendirmeyi tercih ediyorlarmis.

Bu konu biraz kafami karistirdi. Gercekten boyle mi durum? Ve bu dogru olan mi? Turkiye'deki durumu biraz arastirmaya calistim. KSS(kurumsal sosyal sorumluluk) tam olarak nedir diye ararken, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Platformu ile karsilastim. Sitede KSS nin aciklanmasindan sonra su cumle yer aliyordu;
KSS; markanın itibarı, bilinirliği ve tercih edilirliğine doğrudan etki eder. Proje yürüten bir şirketin, satılan üründen elde edilen gelirin belirli bir kısmının projeye aktarılacağını duyurması o ürünün tercih edilirliğini, çalışanlarının projede bizzat yer almalarını sağlaması ise çalışanların aidiyet duygularını artırır. Özetle KSS hem şirkete, hem topluma kazandırır.

Aslinda ilk once arkadasimin soyledigi sey aklima hic yatmamisti. Yani bir sirket markasina deger katmak icin sadece satis arttirici etkinlikler yaparak ilerleyemez diye dusunuyordum. Ya da kurumsal sosyal sorumluluk projesi gerceklestirmek icin illa ki cok buyuk bir marka olmaya gerek olmadigini dusunuyordum. Aslinda bu son dedigimi hala dusunuyorum ama KSS platformundaki markalara bakinca gercekten hemen hemen hepsinin cok buyuk markalar oldugunu gordum. Acaba bu markalar buyurken de bu tur organizasyonlar yapmislar midir? Yoksa buyudukten sonra mi yapmislardi?

2 yorum:

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Aylin, bu başlık altına yorum yazacaktım ama üzerinde bahsetmeye değer bir konu olduğunu düşündüm.
Belki aradığın cevabın bir kısmını bu yazıda bulabilirsin...

Aylin dedi ki...

Yorum mahiyetindeki yazin icin tesekkur ederim Eren:)