Pages

6 Ağustos 2008 Çarşamba

Hangisi dogru?


Tchibo magazalari hayatimiza bir anda giriverdi. Birbirinden alakasiz ve 2 haftada bir yenilenen urun gamiyla tuketicinin ilgisini cekti. Ben de aradigim bir urunun orada oldugunu bir arkadasimdan ogrenip almaya gittim. Fiyatlari cok pahali olmadigi icin ve ayrica da indirime girdigi icin magaza epey kalabalikti. Yilda belki de bir kez kullanacagim ve o gune kadar eksikligini bile hissetmedigim urunlerle karsilastim. Urunlerin cogu reyonda az adette kalmisti ama bir urun vardi ki oldugu gibi duruyordu. Opera durbunu...Evet sirin duruyordu, ucuzdu da ama o anda aklimdan gecen soru su oldu; acaba Turkiye'de kac kisi operaya gidiyordur ki? Belki de bu benim kisisel ilgi alanimin disinda oldugu icin bilmedigim bir konudur ama yine de urunun satilmamis olmasi da fikrimi destekliyordu. Mutlaka Turkiye'de de operaya gitmekten hoslanan ve gosterileri takip eden bir kitle vardir. Bildigim kadariyla Istanbul'da opera gosterimleri AKM'de yapiliyor ve yaz donemi oldugu icin de su anda tatile girmis durumdalar. Su anda 15. Aspendos Uluslararasi Opera ve Bale Festival'i kapsaminda gosterimler oluyor.

Kim gider ki operaya demiyorum ama uluslararasi bir markanin urun konumlandirmasi yaparken lokal kararlar almasi gerekmiyor mu diye soruyorum. Yoksa satilsa da satilmasa da urun gamini degistirmeden raflara cikartmasi markanin imajini saglamlastirmak adina verilmis dogru bir karar midir?

Hiç yorum yok: