Gecenlerde yazdigim Starbucks yazisini hatirlarsiniz. Amerika'daki Starbucks'larin hepsi ayni gun icinde 3 saat boyunca kapatilmisti. Kapatilmasinin nedeni ise musterilerin memnuniyetinin dususune bagli olarak baristalarina verecegi bir seminerdi.
Simdi gelelim bu olayin sonuclarina; Yapilan arastirmalara gore Starbucks'in kapilarina astigi yazi nedeniyle musterilerin cogunlugu kapanacagini biliyordu fakat yine ayni arastirmaya gore musterilerin buyuk bir kismin neden kapatilacagini bilmiyordu. Aslinda Starbucks'in bu barista toplantisini yapmasinin amaci musterisine " Size daha iyi hizmet verecegiz " mesajini iletmekti. Gelin gorun ki mesaji istedigi sekilde verememis.
Onceki yazimda bu durumdan faydalanmak isteyen rakipleri de yazmistim. Ozellikle Dunkin o gun icin kahvelerinin fiyatlarini indirmisti. Ama bu olay Starbucks'in kendisine cok yaramadigi gibi rakiplerine de pek faydali olamamis anlasilan. Cunku arastirmaya katilan 10 kisiden sadece 1'i o saatler icinde kahve icmek istemis.
Demek ki neymis; mesaji dogru veremediginiz surece mesajinizin bir onemi yokmus:)
Sevgiler,
2 yorum:
seminer yapacak başka zaman bulamamış mı onlar da
Bence seminerden çok bizim farkımızı fark edin diye mola sayılır. Yakında onlara rakip çay zincirleri kurulacakmış:)Beyoğlu ve Mecidiyeköy yakınlarında hizmet kalitesi giderek düşüyor. Seminerden daha iyisini yapmaları gerekli.
Yorum Gönder