Pages

7 Ağustos 2010 Cumartesi

Yeşili ve Ücretsiz Otoparklarıyla Thassos Karşınızda

Şu anda Yunanistan'ın küçük bir adası olan Thassos yani Taşöz'den yazıyorum. Perşembe günü öğlene dogru arabayla Turkiye'den çıkıp İpsala sınır kapısından Yunanistan'a giriş yaptık. Ne girişti ama! O kadar uzun bir beklemeye maruz kaldık ki anlatamam. Aslında arabayla seyahat etmek çok keyifli ve sınırdan geçmek de yasal prosedurler anlamında çok kolay. Gelin görün ki Türkiye'yi ziyarete gelmiş yurtdışında yaşayan Türklerin dönüş zamanına denk geldiği için sınır kapısı çok yoğundu. Gerçi İpsala yerine Edirne'deki Pazarkule sınır kapısını kullansaydık belki 100 km daha fazla yol yapmıştık olacaktık ama bu kadar uzun sure beklemek zorunda kalmayacaktık. Tecrübe oldu işte:)

İsterseniz önce sınırdan arabayla geçiş için neler gerekli biraz ondan bahsedeyim.

Sınır kapısına geldiginizde ilk kontrol noktasının sag tarafında Turing ofisi var. Butun işlemleri oradan hallediyorsunuz.Araç ruhsatınız ve araç sürücüsünün ehliyetiyle birlikte ofise başvuruyorsunuz. 2 gereklilik var; Uluslararası ehliyet ve sigorta. Uluslararası ehliyet ilk defa çıkartanlar için 1 yıllık olmak üzere 63 Euro(daha sonra yenilemek isterseniz daha ucuz) tutuyor. Bir de araç sigortasıyaptırmanız gerekiyor.10 gunden başlayıp 6 aya kadar aylık veya 1 yıllık yaptırılıyor. Biz 3 aylık yaptırdık 143 euro tuttu. Bu işlemler için aracınızın Türkiye'deki trafik sigortasını gerekiyor mutlaka ve bir de sürücünün 2 vesikalık fotografı. Bizim yanımızda fotograf olmadıgı için İpsala'ya gidip fotograf çektirmek zorunda kaldık:)

Bu işlemleri tamamladıktan sonra vizenizin oldugu tüm ülkelere arabanızla gidebilirsiniz.

Sınırdan geçer geçmez otoyola giriyorsunuz.Virajları bol olsa da otoyol çok güzel.Yeni yapılmış ve henuz ücretli değil. Bir noktaya dikkat! Yeni yapıldıgı için otoyoldaki park alanlarında henuz hiç benzin istasyonu yok. Benzin almak isterseniz otoyoldan çıkıp hemen yakındaki bir kasabadan benzin alabilirsiniz. Sonra tekrar otoyola giriş yapıyorsunuz.

İlk gece saat 24:00'e dogru Xanthi yani İskeçe'ye vardık. Oradaki dostlarımız bizi karşıladılar.Güzel bir yemekten sonra planımızda olmadıgı halde geceyi orada geçirdik. Ertesi gün Keramoti'nin yolunu tuttuk ve Thassos feribotlarının kalktıgı limana geldik. Keramoti bana Ayvalık'ı anımsattı. Feribotlarda araç 20 euro, yolcu 3 euro. Komik ama şöför için de yolcu bileti kesiyorlar:) yaklaşık 35 dk lık rahat bir yolculuktan sonra Thassos'un Limenas kasabasına varıyorsunuz.Aslında burası Thassos un merkezi sayılıyor. O yuzden Thassos diye de geçiyor.Zaten adanın en hareketli yeri de burası. Güzel bir limanı var. Liman'da Simi adında çok güzel bir restaurant'da yemek yedik.Hem yemekleri güzeldi hem de fiyatları uygundu.

Plajlarına gelince, adanın en meşhur plajı Paradise Beach merkezden 25 km uzaklıkta. Açıkçası plaj bizi hayal kırıklıgına ugrattı ve kalmadan geri donduk. Yoldan plaja iniş yolu çok kötü.Çok dar ve kumlu bir yol.İnen ve çıkan arabalardan dolayı çok zorluk yaşanıyor. Plaj için ayrılan park alanı kesinlikle yetersiz ve görevli olmadıgından çok düzensiz.Arabanızı koyacak yer bulamadıgınız gibi otoparka girdikten sonra çıkmak bile hayli zor. Adada bir çok güzel plaj varken araç park etme çilesini göze alıp gitmek isterseniz bilemem. Biz denize girmek için merkeze 15 km uzaklıktaki Golden Beach'i tercih ettik. Yanyana bir çok işletmenin oldugu uzun bir plaj. Her işletmenin önünde kendi şemsiye ve şezlongları var. 2 kişi için şemsiye ve şezlong 5 euro. Golden Beach'e ulaşmak için Panagia köyünden geçiyorsunuz. Burası da sevimli bir yer. Denize tepeden bakan, şirin evleri, merkezinde güzel bir kahvesi olan ve hediyelik eşya alabileceginiz sevimli bir köy.

Akşam eğlencesi için bize önerilen ise heryerde afişlerini görebileceginiz canlı yunan müziği yapan Romantika. Merkezden yaklaşık 3 km uzaklıkta tepeye kurulmuş ağaçların altında serin ve güzel bir yer.Giriş 1 içki dahil 8 euro.

Ayrıca Aliki ve Astrida köylerinin arasında yol üzerinde 1080 yılında kurulmuş olan Michael Archangelos Manastırı da görmeye değer.

Adada otoparkların hiç birisi ücretli değil. Aracınızla gelmezseniz motorsiklet veya araba kiralamakta fayda var çünkü plajların çoğu merkezden uzak. Tüm ada çam ve zeytin ağaçlarıyla kaplı.Bu kadar yeşil bir yunan adasını ilk defa gördüm.Türkiye'ye yakın olması ve çok pahalı olmaması nedeniyle tercih edilebilir bir ada.(İpsaladan Keramoti limanı 200 km.) Ama 3-4 günlük bir tatilden fazlası sıkabilir. Yükleyebildigim bir kaç fotografı buradan görebilirsiniz. http://hoppidi.tumblr.com/

Yarın adadan ayrılıyoruz. Sonraki duragımız neresi henuz karar vermedik. Arabayla yolculuk yapmanın en keyifli tarafı da bu sanırım. Durmak istediginiz her yer sizin:)