Pages

17 Mayıs 2008 Cumartesi

Metroda ne kadar guvendeyiz?

Terorle mucadele konusunda oldukca hassas olan ulkemizde dikkatimi ceken bir konudan bahsetmek istiyorum. Taksim-Levent metro hattini haftada bir kac kez kullaniyorum. Fakat kendimi hic de guvende hissetmiyorum. Her ne kadar guvenli oldugunu dusunmesem de tabi ki binmekten vazgecmiyorum. Guvenli bulmayisimin nedeni ise guvenlik gorevlilerinin canta kontrollerindeki hassasiyeti(!). Biliyorum; o kadar yogun bir insan trafiginde kontrol mekanizmasi cok zorlasiyor ama bazen cantami kendim zorla kontrol ettiriyorum. Ve sanki cantasinda bomba olan birisi de elini kolunu sallayarak metroya girebilirmis gibi geliyor bana. Kim bilir, belki de bilmedigim bir guvenlik yontemiyle kontrol ediliyordur Istanbul metrosu?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

metro girişinde çanta kontrolü zaten tümden gereksiz,yetersiz ve göstermelik bir uygulama değil mi sence?
terörle mücadele ise art niyetli insanların metroda durdurulmasından çok daha öncesinde verilmesi gereken bir stratejiler bütünü değil mi ki?
böyle düşünürsek bu uygulama insanların güvenlik önlemleri adı altında korkutulması, birbirlerinden uzaktırılması ve sonuç olarak otoriteye güvendirilmeye çalışılmasının başarısız bir uygulaması olabilir ancak
görevlendirilen insanların da olayın saçmalığının farkında olmasının verdiği gevşeklikle orada ol(ma)maları beklenen bir sondur